حجاب

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 24 / 3 / 1398برچسب:, - 1:50 قبل از ظهر

قلب

دسته بندی : <-PostCategory->

یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ :روزى كه هیچ مال و فرزندى سود نمى دهد 

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ :مگر كسى كه قلب پاك به سوى خدا بیاورد 

(سوره الشعراء :88 الی89 )

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 24 / 3 / 1398برچسب:, - 1:4 قبل از ظهر

فرهنگ حجاب و عفاف اسلامي چگونه غرب را احاطه كرده است

 

از روند گسترش حجاب در غرب به چه اندازه اطلاع داريد؟ آيا اسلام هراسي و قوانين محدود كننده حجاب در غرب، مانع از گسترش اين فرهنگ اسلامي در غرب شده است؟ در حجاب اسلامی چه چیزی نهفته است که دشمنان اسلام، آن را به عنوان دشمن درجه یک دمکراسی و مدرنیته در غرب مطرح می‌کنند؟ دلايل زنان تازه مسلمان شده در دفاع از حجاب چيست؟

 

نظر شما چیست؟

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 7 / 7 / 1391برچسب:, - 5:32 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

ایا مشکل از چشم هاست یا.....؟

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 11 / 6 / 1391برچسب:, - 1:22 قبل از ظهر

زود قضاوت نکنیم

دسته بندی : <-PostCategory->

زود قضاوت نکنیم

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 6 / 1391برچسب:, - 3:56 قبل از ظهر

 

ما باید مشکل را بنیادی تر حل کنیم. به جای اینکه تمرکز روی این موارد باشد که برویم سراغ عفاف و حجاب، مسئله ای که مد نظر من هست و به همه دوستان فرهنگی سازمان ها، وزارت خانه ها، دانشگاه ها و حتی نیروی انتظامی هم گفته ام مسئله پی گیری حیا است. اگر افراد از درون با حیا شوند نتیجه اش می شود حجاب. همان طور که گفتم اگر کارکردگرا جلو برویم یا محصول محور صدمه می خوریم، اما اگر روند گرا باشیم و پروسه را خوب تنظیم کنیم نتیجه اش می شود حجاب و پوشش مناسب. پروسه یعنی روند گرایی راهش این است که برویم سراغ احیای حیا. اهمیت حیا به قدری است که از منظر دین، انسانی که حیا ندارد حیات ندارد، مرده است.

نباید درباره حیا کلی صحبت کرد بلکه باید مصداق های حیا را در سبک زندگی جستجو کرد،

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 19 / 5 / 1391برچسب:, - 4:7 قبل از ظهر

نظریه جناب فروید در جامعه ما

دسته بندی : <-PostCategory->

فروید معتقد بود که "اگر ما عکس غیر مجاز بازیگران و هنرپیشگان رو در جامعه انتشار بدیم این عکس ها کم کم عادی میشن و کلآ مردم این چیزا براشون عادی میشه و خسته میشن و دیگه نگاه نخواهند کرد!
پس ما باید تا می توانیم در جامعه این عکس ها رو گسترش بدیم!"

باسلام خدمت دوستان عزیز متن بالا را که می خونید نظریه جناب فروید نظریه پرداز معروف هست

که درباره عادی کردن بی حجابی درجامعه این نظر را داده یه سوال دارم از همه دوستان و اون هم این که چرا جناب فروید این نظر را داده؟ هدفش از این کار چه بوده ؟ و ایا جامعه ما به نظر شما  به سمت نظریه فروید در حرکت هست یانه؟

عکس بالا مال جناب فروید هست

و اما نظر یه او را عملا در جامعه بازیگری می بینیم

 

 

  

 

خب نظر شما چیه؟!دوست دارم نظر خودتونو بدونم و بیخودی نگید چون اسلام گفته حجاب پس درسته!فقط نظر خودتونو بگید ما فعلا ازباب روان شناسی می خواهیم

بحث کنیم انشالله در قسمت دوم بحث به سراغ ادیان هم خواهیم رفت

منتظر نظرات شما هستم

علی

جواب های دوستان باادرس وبلاگ

 

سلام،خب به نظر من آقای فروید هدفش ترویج بی حجابی و بی بندوباری بوده، جامعه ما هم متاسفانه به همین سمت گرایش پیدا کرده و صدا وسیما هم بی تاثیر نبوده.

یه بی حجاب میتونه برا خودش دلیل داشته باشه اما قطعا دلیلی منطقی وقابل قبول نخواهدبود-به نظرمن کسی که بی حجاب یک نوع کمبود عاطفی داره ومیخواد با این کارش اونارو جبران کنه-کسی که ارزش خودشو بدونه خودشومثل یه عروسک درست نمیکنه و رژه نمیده-ملاک تنها زیبایی ظاهر نیست-وقتی توی خونه به تمام نیازهای فرداز هرلحاظ بخصوص عاطفی توجه بشه مسلما اون به دنبال جلب توجه بیرون از خونه نمیره-البته بعضیا میگن که فقط برای اینکه راحت باشیم و اینکه این اختیاردست خودمه واز این حرفا مسلما بدن انسان توی یه لباس نرمال راحت تر از یه لباسیه که از بس تنگه به زور تنمون کنیم و...

البته این نظر منه هرچندابتدایی به نظر برسه

 

گفتی نگیم اسلام اما خب این موضوع خواه ناخواه تاثیر داره-اگه بی حجابی رو ترویج بدیم به این امید که روزی برای جامعه عادی میشه تا اون موقع جامعه ای نمی مونه که بخوادم عادی بشه-در طول این ترویج امنیت از بین خواهدرفت و بنیان خانواده ها سست خواهد شدو روح وجسم انسان مریض میشه- و متاسفانه طبق یه ضرب المثل که میگه مرغ همسایه غازه جامعه ما داره خیلی بد الگو برداری میکنه از جوامع غربی- اصلا کجای جوامع غربی خانوما این همه ارایش میکنن و انواع مدل رو رو خودشون پیاده میکنن که خانومای ایرانی این کارو میکنن!!!

هم به خودشون ضرر میزنن هم به دیگران چون هر عملی عکس العملی داره و ...

(البته ببخشیدا به بحثای روانشناسی وارد نیستم-این نظر من بود)

semorgh-sd.blogfa.com

 

2

جامعه ما از فروید جلو زده. درحالی که غرب روز به روز به اسلام نزدیک میشه. در برخی از شهرهای کشورهای اروپایی پوشیدن دامن کوتاه جریمه داره. همین طور حرکات بسیار زننده که در مکان های عمومی ممنوعه. ولی عکس این مطلب.



در ایران روز به روز به سمت اروپایی شدن پیش میریم. چرا؟ جنگ نرم.



اسلام دینی ست از فطرت ما انسانها. چون اسلام گفته نباید با حجاب بود. چون فطرت ما می خواد باید با حجاب باشیم.

اگر دوست داریم از مردی خیانت نبینیم، نباید طوری رفتار کنیم که مردها ی جامعه به سمت خیانت پیش برند.

ادرس وبmyreligion.LXB.ir"سلام؛ در جواب این سؤالتون که دلیل یه بی حجاب چی میتونه باشه ،
3
به نظر من بی حجابی یک فرد دلایل مختلفی میتونه داشته باشه،

یکیش خونواده شخصه، اینکه ممکنه فرد از همون زمان که چشمش رو به جهان باز میکنه تو یه خونواده ای باشه که این جور پوشش برای آن ها عادی و معقول بوده باشه و نزدیکان درجه یک خودشو همیشه با اون طرز پوشش دیده باشه؛

دومین دلیلش اینه که متأسفانه به نظر این اشخاص اگه پوشش کامل داشته باشن از نظر خیلی ها امل و ... هستن!!!!

که این طرز فکر اون ها واقعأ مایه ی تأسفه!

سومین دلیلش این میتونه باشه که شاید به نظر این افراد با بی حجابی خودشون میخوان فرهنگ اروپایی رو تو کشور ما رواج بدن و... این بنده خدا وب نداره ولی من نظرشو تایید کردم می تونید حتی را در وبلاگ خودم هم ببینید 

اسم نویسنده:homa

 

 

 

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 15 / 5 / 1387برچسب:, - 1:20 قبل از ظهر

یه سوال

دسته بندی : <-PostCategory->

باعرض سلام واحترام به همه دوستان یه بنده خدایی یه سوال مطرح کرده هر کی جواب سوال این بنده خدارا بده خوشحال میشم و پیامشو می زارم تو جواب  این سوال

یاعلی

 

« دلیل یک خانم برای بی حجابی چیه؟‏ »

 


من برای رعایت حجاب خودم هزاران دلیل دارم؛

 

 

جلب رضایت خدا؛
آرامش روانی؛
انقراض بی بند و باری؛
آرامش فردی و اجتماعی؛
تقویت تمرکز؛
تحکیم بنیان خانواده؛
کاهش خیانت و نا امنی؛
شکر نعمت زیبایی؛
و تقویت شأن و منزلت زن، تنها برخی از دلایل منه برای تقید به حجاب اسلامی.



اما به راستی یه بی حجاب چه دلیل و منطق قابل قبولی می تونه داشته باشه برای اصرار بر بی حجابی؟!؟


 

یه دنیا ممنون میشم از کسی که بتونه این سؤالمو جواب بده...

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 5 / 1387برچسب:, - 5:34 بعد از ظهر

بيماري ای كه زنان بد حجاب از آن رنج مي برند !!!

پوشش و حجاب به دليل اينكه نقش اساسي در متعادل كردن غريزه ي خود نمايي و تبرّج زن دارد، عامل مهمي براي جلوگيري از بخش بزرگي از پريشاني ها و دغدغه هاي فكري زن به شمار مي آيد؛ زيرا آزادي زن در خودآرايي و به نمايش گذاشتن جلوه هاي زنانه در بين جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زيبايي هاي ظاهري مي شود كه اين توجه افراطي، مي تواند بروز اختلالهاي رواني را در زن در پي داشته باشد.

محققان علوم رفتار در تحليل خودنمايي بيمارگونه و برخي ناهنجاريهاي پوششي برخي افراد معتقدند وقتي زن، بي حجاب و با ظاهري پر اطوار در بين مردان ظاهر مي شود، ممكن است عده اي او را مورد تحسين و تكريم (ظاهري) قرار دهند. به همين دليل وي همواره سعي مي كند وضع ظاهري خود را طوري قرار دهد كه بيشتر مورد پسند آنها قرار گيرد.

 


اين كارشناسان با اشاره به آثار آغاز اين رويه اخلاقي افزودند: معمولاً اين گونه زنان و دختران براي اينكه محبوبتر شوند، هر روز وقت زيادي را صرف آرايش و تقليد از مدهاي جديد مي كنند. اين روند، مي تواند ناراحتيهاي رواني زيادي را براي آنان ايجاد كند. نگراني از اينكه ممكن است هميشه كارها به دلخواه پيش نرود، باعث بروز مشكلاتي براي آنها مي شود. براي مثال اين تصوّر كه آيا با صرف اين همه وقت و هزينه ي مالي توانسته اند نظر ديگران را به طرف خود بكشند و مورد پسند آنان شوند يا به عكس، مورد تمسخر و تحقير آنان هستند، مي تواند همواره ذهن آنها را به خود مشغول كند و آنها را به انسان هايي نگران تبديل سازد.

محققان به اين نكته هم اشاره كردند كه دليل بعدي كه مي تواند بر نگراني آنها بيفزايد، اين تصور است كه هر لحظه رقيبي زيباتر از راه برسد و همچنين دليل ديگري كه باعث ناراحتي براي آنها مي شود، اين است كه مي بينند به مرور زمان از زيباييشان كاسته مي شود و زنان جوانتر و زيباتر جاي آنها را مي گيرند و نقش آنها را در ربودن دل ها كمتر مي كنند. آنها براي اينكه در اين رقابت، ضعف خود را جبران كنند، دست به كارهاي مختلفي مي زنند؛ يعني تنوع طلبي بيشتر در لباس، آرايش، جلوه گري و خودآرايي كه البته نتيجه ي چنداني برايشان ندارد و آنها در مانده تر مي سازد زيرا از شخصيت محكم دروني برخوردار نبوده اند و همواره هدفشان جلب رضايت ظاهري بوده است.

محققان در ادامه به اين نتيجه اشاره كردند كه هنگامي كه يك زن در اثر آزادي در خودآرايي و جلوه گري به چنين احساسي رسيد، به زودي متوجه مي شود كه در اين رقابت، ديگر توان مقابله با زنان زيبا و جوان را ندارد، با گذشت زمان و مسن شدن اين احساس تلخ در او بيشتر مي شود؛ زيرا مي بيند همان افرادي كه چندي پيش خريدار به جهت دسترسي آسان و جلوه گري هاي زنانه اغراق شده اطراف او بودند، ديگر حاضر نيستند با او رفت و آمد داشته باشند و بهاي چنداني به او نمي دهند. اين مرحله ايست كه زن دچار افسردگي و اضطراب مي شود و از تنظيم امور شخصي و اجتماعي خود درمانده مي شود و اگر پذيراي واقعيت نباشد حتي گاه ديده شده كه دست به خودكشي مي زند.

در همين زمينه نويسنده ي كتاب چهره ي عريان زن مي نويسد: زيبايي، به نمايش برجستگيهاي بدن و آرايشي كه اضطراب دروني و فقدان اعتماد به نفس را پنهان مي كند، نيست؛ بلكه پيش از هر چيز مديون قدرت تفكر، سلامت و كمال نفس است. چه بسيار دختراني كه به سبب شوق دستيابي به نشانه هاي مقبول زيبايي و زنانگي، به اختلالات رواني و اضطراب هاي گوناگون مبتلا شده اند. گمان و تصور يك دختر اين است كه زندگي و آينده اش به اندازه ي بيني و يا خميدگي مژههايش بستگي دارد، تا آنجا كه حتي يك ميليمتر كوتاهي طول مژه نيز مي تواند به مسئله اي جدي و بحراني واقعي در زندگي او تبديل شود.
واقعيت اين است كه وقتي زن تمام زيباييهاي خود را در معرض تماشاي عموم قرار داد، ديگر چيزي براي جلب نظر ندارد و براساس قانون عرضه و تقاضا، ارزش خود را از دست خواهد داد. در حالي كه به گواه روانشناسان و محققان علوم رفتاري بر اساس يك منطق تجربي و عقلاني رعايت پوشش مناسب سبب افزايش زيبايي زن مي شود.

نظر یادتون نره

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 5 / 1391برچسب:, - 5:2 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 5 / 1391برچسب:, - 11:2 بعد از ظهر

زنده به گوری مدرن در قرن آخر الزمان

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 2 / 5 / 1387برچسب:, - 11:45 بعد از ظهر

دختراباید اسلحه بردارن

دسته بندی : <-PostCategory->

دخترا باید اسلحه بردارن

 


«حاج اقا ببخشید می توانم به شما اعتماد کنم؟ بچه می گویند راز کسی را فاش نمی کنید !»
من هم بگونه ای که خیالش را راحت کنم محکم گفتم :

«مطمئن باش من در موضع مشورت به هیچ کس خیانت نمی کنم.»

همین که خیالش راحت شد چند لحظه ای سکوت کرد و بعد با احتیاط گفت :

«حاج اقا من یک سؤال شرعی دارم آیا دختران می توانند برای امنیت خود اسلحه همراه خودشان داشته باشند؟»

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 29 / 4 / 1387برچسب:, - 3:9 بعد از ظهر

چه قدر شبیه فرشته ها شدی

دسته بندی : <-PostCategory->

چه قدر شبیه فرشته ها شدی

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 4 / 1391برچسب:, - 5:52 بعد از ظهر

پشمانی بازیگر معروف مصری از دوران بی حجابی

 

 


«حنان ترک» بازیگر مصری با اشاره به هفت سال تفکر برای انتخاب حجاب، گفت: این دوران، دوران زیانباری بود و ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بدون حجاب بوده و اینک اگر آن فیلم‌ها را ببیند چه احساسی دارد گفت: حنان ترک اول یک بازیگر بود و حنان ترک دوم یک زن محجبه است.
 

این بازیگر مصری در پاسخ به این سوال که با حجابت به کجا می‌خواهی برسی؟، گفت: مدتی ستاره اهل زمین بودم و از خدا می‌خواهم تا مرا به ستاره آسمان‌ها تبدیل کند. وی افزود: برای روز قیامت با اطاعت خدا و عمل خیر و کمک به ایتام تلاش خواهم کرد.
وی همچنین با رد هرگونه پیشنهاد بازیگری بدون حجاب گفت: 80 درصد از مردم مصر محجبه هستند و چه کسی باید اینان را نمایندگی دارد؟
 
 
 

 

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 4 / 1391برچسب:, - 5:28 بعد از ظهر

چرا این همه دشمن برای چادر ؟

دسته بندی : <-PostCategory->

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 6 / 4 / 1391برچسب:, - 1:47 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 11 / 3 / 1391برچسب:, - 5:43 بعد از ظهر

۱۰ اصل لازم برای زیبایی واقعی یک زن !!

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 8 / 3 / 1391برچسب:, - 1:2 بعد از ظهر

هشدار زن مانکن به جهان با عکسش

دسته بندی : <-PostCategory->

هشدار زن مانکن به جهان با عکسش

 

  

 عاقبت حرص قدرت وشهوت

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 6 / 3 / 1391برچسب:, - 5:40 بعد از ظهر

مسلمان شدن مانکن زیبا و معروف فرانسوی

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 4 / 3 / 1391برچسب:, - 11:32 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

دختران ترکیه در آرزوی روسری

درایران

ای کاش آزاد بودیم

نظریادتون نره

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 3 / 3 / 1391برچسب:, - 5:56 بعد از ظهر

زن در نظام وصرفی

دسته بندی : <-PostCategory->

زن در نظام مصرفی

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 3 / 2 / 1391برچسب:, - 4:26 بعد از ظهر

آخرین مطالب

» وخدا در همین نزدیکی هست ( 1398/4/1 )
» فقط ده دقیقه ( 1398/3/26 )
» طعم مرگ ( 1398/3/26 )
» رنگ دنیایی ( 1398/3/26 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» آدم نمیدونه چی بگه .......... ( 1398/3/24 )
» الله ( 1398/3/24 )
» قلب ( 1398/3/24 )
» خدا ( 1398/3/24 )
» به به چه دکترای ما چه جوری پایان نامه میدن؟ ( 1398/3/24 )
» بدون شرح ( 1398/3/24 )
» اری ( 1398/2/27 )
» عشق گمشده ی نسل امروزی ( 1398/2/23 )
» a ( 1398/2/21 )
» در گوشی ( 1398/2/21 )
» بدون شرح ( 1398/2/19 )
» به نام خلق زیبایی ها ( 1387/2/19 )
» ده نکته کاربردی به دخترخانم‌های جویای همسر ( 1398/2/19 )
» سلام ( 1398/2/17 )
» بدون شرح ( 1398/2/14 )
» بدون شرح ( 1387/2/14 )
» محسن مخملباف قبل انقلاب و بعد انقلاب ( 1398/2/14 )
» عشق، حق مسلم ماست!(درِ گوشی با آقایان) ( 1398/2/13 )
» بچه هائی که بچه نیستند ( 1398/2/13 )
» زن می خواست جامعه را فتح کند برعکس شد ( 1398/2/13 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» زمان ( 1398/2/10 )
» کثیف ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1392/2/3 )
» سنگر ( 1398/1/27 )
» مهدی جان ( 1392/1/26 )
صفحه قبل 1 صفحه بعد
 

لینکستان

نویسندگان

ADS

درباره ما